Despre Off-Road, “Hai Fetiţo! ”, “Pitica” şi nu numai…

Despre pasiunea pentru Off­-Road, aş fi în stare să scriu şi să spun multe. A îmbrăcat multe forme, începând cu vise melancolice si terminând, iremediabil cu crize de isterie sau insomnii profunde. “Vinovat” pentru toată această pasiune este fără îndoială Cristian Dorobanţu. Daca nu m­-aş fi întâlnit cu el, poate această pasiune nu exista sau cel puţin nu se manifesta un timp. Pasionat din motive financiare la început şi apoi din motive diverse, de la cele sentimentale la cele naţionale pentru brandul românesc cu miros de parfum franţuzesc, Dacia, am început cu un Logan albastru, pe care l-­am şi botezat scurt: Matilda. Matilda şi-­a făcut treaba patru ani, timp în care am părăsit asfaltul doar de vreo câteva ori şi atunci, având o grijă excesivă faţă de maşină.

.      În toată această perioadă, noţiunea de off-road a fost străină pentru mine… cu alte cuvinte, citând din clasici: “Loganul, o masină exceptională”, (Dacian Nisipeanu, undeva prin 2012 pe un deal), dar care pentru mine, a însemnat doar deplasări pe asfalt. Despre cine e Dacian Nisipeanu o să aflaţi la timpul potrivit.

Sătui să tot umblăm vara fără aer condiţionat, am decis să ne schimbăm maşina şi după lungi tergiversări care au durat cam… 1 zi :), ne-­am decis: Dacia Duster, motor diesel, tracţiune…4×2. La naiba! …aş spune acum, dar atunci încă eram omul asfaltului şi al confortului dat de progresul tehnic. În doi ani, am adunat cu această maşină destul de mulţi km, toţi pe asfalt, experienţe şi locuri aproape deloc. O alegere pe deplin justificată la acel moment.

Ca orice dusterist care se respectă, http://www.forumduster.ro  era des vizitat, discuţii de genul “cât consumă? “ sau “de ce se aprinde ledul cutare?” fiind întrebări esenţiale din activitatea unui forumist.

Cine este totuşi Cristian Dorobanţu? Forumist şi participant convins la întâlnirile bianuale ale dusteriştilor, pasionat până în măduva oaselor de Duster, el a fost cel care mi­-a propus să ieşim în natură, adică să facem off-­road.

Cristi :)
Cristian Dorobanţu

Am ieşit în natură, am văzut că nu fac faţă cu 4×2, aşa că au început gândurile. Noroc că băieţii, pentru că am adunat ceva membrii, preferau discuţiile la un ceai, intimidaţi probabil de avântul lui Cristi sau dorinţa mea prea mare.

Au fost vremuri frumoase în care pasiunea pentru Duster unea oameni. Pădurea de lângă oraş, era locul nostru de joacă, iar MBO City era locul de depănat poveşti de gura sobei.

Între timp, afinitatea faţă de valorile neamului s-­a concretizat prin apariţia pe Duster a sticker­ului”Hai Fetiţo! “, alături de un avion de vânătoare din cel de-­al doilea război mondial.

Cu siguranţă nu aţi auzit de Ioan Dicezare. Ei bine, Ioan Dicezare (1916­-2012) as al aviaţiei de vânătoare româneşti în cel de­-al doilea război mondial, general- ­locotenent în rezervă,  era cel care avea pictat pe avionul lui, un Messerschmitt Bf109, inscripţia “Hai Fetiţo! ”.  Un erou al neamului românesc, care merită cinstit, chiar şi printr-­un sticker lipit pe un Duster.

În familie a intrat “Pitica”, ca un rezultat firesc, al incapacităţii de a evolua în teren accidentat, aparută după intense negocieri cu adorabila mea soţie :). Apoi m-am lovit de greutatea de-a repune pe picioare un utilaj de 18 ani, care avea ceva răni. Rezultatul este unul mulţumitor, în momentul de faţă, Suzuki Vitara, răscumpărându-şi o bună parte din investiţia sentimentală şi nu numai.

Ca atare, cu un Duster 4×2, perfect adaptat pentru bagaje grele şi forestiere decente şi o Vitara pentru traversări de munţi şi dealuri nămoloase, viaţa se vede altfel, zicala Drumuri Bune, Drumuri de Poveste, conturându-se perfect! 🙂

4 thoughts on “Despre Off-Road, “Hai Fetiţo! ”, “Pitica” şi nu numai…

Leave a Reply

