Tiptil, tiptil spre “Hoțoman”

 

2015-03-08 14.19.42
Platoul dintre Vârful Negoiul Unguresc si Vârful Pietrosul Călimani-2100m

 

Prima mea experiență cu colțari și piolet, a venit ca un lucru firesc după experiența Zespezel. Primul om la care am apelat a fost Daniel Sîngeorzan, omul Adventure Life. Era singurul cunoscut, în măsură să îmi explice modul de folosire și ce trebuie să fac. Nu a ieșit din prima, dar important e, că până la urmă am găsit portița deschisă. După ce arzi vreo trei săptămăni la foc minim, dar intens, când primești SMS-ul mult dorit, căzut așa din cer cu: “Salut, mâine ai program?” te ia direct cu valuri de emotie. Faptul că nu am trimis SMS înapoi, ci am sunat direct, cred că nu mai miră pe nimeni…

Duminică dimineață, într-o Vitara care plesnea de bagaje, am luat drumul “hoțomanului”, cum plastic ne place nouă să alintăm Vârful Pietrosu (2100m) din Călimani. Valea Ilvei am parcurs-o rapid, la început fără zăpadă, dar apoi cu zăpadă din ce în ce mai mare.Din poiana de sub creastă, de unde traseul de vară te duce până în șa, noi am luat-o direct in sus, afundându-ne în zăpadă până la brâu, uneori ieșind cu ajutor, alteori pe cont propriu.

Urcușul spre creastă:

 

Am mers pe muchii, am ocolit jgeaburi, am evitat și admirat cornișele de zăpadă, am trecut prin porțiuni expuse, neavând încotro, unde am tăcut și unde zăpada pocnea.

Sus:

…pentru ca apoi,tiptil, tiptil, în marele pustiu de pe platou, să urcăm pe “hoțoman”…

Drumuri Bune, Drumuri de Poveste!

PS: Mulțumim Daniel și Simona pentru sfaturi și exemplficările de la fața locului. Salutări oamenilor cu care am fost: Mirela, Daniel, Simona, Willy, Flaviu și Ingrid…toți Adventure Life!

8 thoughts on “Tiptil, tiptil spre “Hoțoman”

    1. Am observat 🙂 Apropo, citesc articolul tău despre Cernăuți. Nu am ştiut că nu ai voie să treci granița, fără cazier…are legătură cu minorul?

      Like

      1. Când eşti însoţit de un minor, poţi ieşi din ţară cu el dacă are procură notarială de la părinţi şi dacă ai cazierul curat, care trebuie să fie în mapa de acte.

        Like

      2. Eu am trecut in Bulgaria, toamna trecuta cu o minora…alaturi de noi 🙂
        Nici nu am stiut ca trebuie cazierul meu, numai procura de la parinti. De altfel nici nu aveam la mine cazierul, doar procura de la notar…Am scapat atunci..

        Like

  1. Am uitat de iernile copilariei mele si am trait cativa ani bun cu convingerea ca nu-mi place iarna, dar am redescoperit-o odata cu traseele din iarna aceasta si putin din iarna trecuta. Imi place ca Dan reuseste sa transmita emotia reintalnirii cu iarna, exact asa, de parca am regasit un prieten drag dupa mult timp.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

