Valea Barnarului: Grota Viselor și gustul de bere

Casa de vanatoare de la Gura Barnarului
Casa de vânătoare de la Gura Barnarului

Mai 2015-Sunt pentru prima dată pe Valea Barnarului, Munții Bistriței.  În fața noastră, se întinde un drum de macadam, perfect pentru Duster. Accelerez și spre surpinderea mea, rulez fără probleme pe această suprafață cu 60 km/h. Mașina zburdă, iar eu savurez aceste momente. În spate, un nor mare de praf, stârnit de noi, se încolăcește printre copacii deși din jur, după care  dispare. În gură, am  un puternic gust de bere nefiltrată. Noaptea am petrecut-o, la o fostă casă de vânătoare a nomenclaturii comuniste. Casa de vânatoare de la Gura Barnarului, Jud Suceava:

Veche, dar încă bine întreținută este o adevărată fortăreață. La prețuri modice, poți petrece nopțile, printre lambriuri de brad frumos lăcuite, paturi vechi și confortabile, dar și printre coarne de cerb și alte trofee de vânătoare. O atmosferă sinistră pentru mine, lucru ce m-a făcut să nu îmi doresc să caut toaleta, în miez de noapte. Am preferat exteriorul. Am mai preferat și cântecul chitarei lui Marius, alături de povești, acompaniate de bere nefiltrată. În noapte, ne-am întins destul de mult, astfel încât dimineața, ne-a surpins cam prea devreme, pe toţi.

Gustul îmi persita în gură, amestecat cu praful de afară. Căutăm o peșteră. De fapt Marius și cu Ovidiu o caută, eu cu Alin fiind doar simpli observatori. Poate totuși ajutoare. Valea Barnarului e lungă. Taie de la V la E, masivul în două părți, destul de mari. În nord rămâne, Masivul Barnar, iar în sud Masivul Grinţieș. Calcarele au o prezență insulară în această zonă. Doar Bazinul Barnarului, prezintă o structură calcaroasă, cât de cât favorabilă formării unei rețele carstice. Descoperirile anilor anteriori, alimentează visele cercetătorilor, dar și aventurierilor noștri. Grupați în AS Geoda, ei speră, la marea catacombă

Harta geologica a zonei
Harta geologică a zonei. Sursa: http://www.asgeoda.ro

Prima oprire în Cheile Barnarului, ocazie cu care îmi mai clătesc odată gura. Aerul e proaspăt și bun, după ultimele zile ploioase. Bem niște apă din pârâu, după care ne continuăm raidul. Pădurea e stăpână în jurul nostru. Jud Suceava, e județul cu cea mai mare suprafață defrișată din ţară. Aici, însă, este un fond de vânătoare imens, care e neatins. Am înțeles acum, de ce stabilimentul unde ne-am cazat pentru o noapte, este atât de impunător. Cheile Barnarului:

După 11 km, ajungem , la o primă bifurcație, o adevărată piață, unde pâraiele care coboară de pe versanții laterali se adună. Bulgări mari de calcar, sunt dezveliți în jurul nostru. Goi, stau la mila soarelui, care îi scaldă cu razele lui, Călcăm pe ei fără milă, continuându-ne, drumul pe jos. Înaintăm, pe un drum forestier, desfundat, Pădurea e foarte deasă, iar pe jos, indentificăm câteva urme de căprioară sau cerb. Nu prea le cunoaştem. Părăsim drumul și urcăm abrupt prin pădure. La baza unei faleze de calcar, se dezvoltă o crepătură. Maxim 40 de cm, de lată, în unele locuri. Ovidiu se uită lung la ea și exclamă brusc: O să intru! Trebuie lărgită. Grota viselor din zona Paltinu:

Plini de avânt, lăsăm rucsacii jos, scoatem ciocănelele și începem să lărgim gaura. Gustul de bere, începe să îmi dispară din gură. Spargem pe intervale de timp, după care schimbăm persoana.  În sinea mea, stau și mă gandesc: Vezi de treabă! Nu o să între nimeni aici! Mintea speologilor, coace iluzii, sala din spatele crepăturii căpătând dimensiuni gigantice, Continuăm să spargem. Gata! Ovidiu vrea să intre. Își ia casca în cap, se lasă pe spate. Trunchiul firav și elastic se răsucește puțin pe lateral, în timp ce capul îi este deja  băgat înăuntru. Eu de afară încep să nu mai am aer, gustul de bere, revenindu-mi înapoi în gură. Îl împing de picioare. Omul, slab de felul lui, se contorsionează puternic şi brusc…nu îl mai vedem… Intră Ovidiu:

A intrat, iar mie nu îmi vine să cred. Indentifică o continuare a peşterii, dezvoltată pe verticală, care trebuie decolmatată. Trebuie însă, să intre şi Marius să vadă. Acesta, mult mai lat în corp, are nevoie de o gaură mai mare. Ne apucăm de spart, înca o bună perioadă de timp. De data asta din două direcţii. Noi din exterior, Ovidiu din interior. Treaba merge ca unsă, astfel încât, după puţin timp, reuşeşte şi Marius să intre. Nu stă decât câteva zeci de secunde, încercat probabil de o puternică senzaţie de claustrofobie. Declară sec: grota noastră nu are nici o continuare!. Ba mai mult, dimensiunile gigantice, din minţile noastre, în realitate nu există. Doi oameni, pot sta cu îngăduinţă, doar ghemuiţi… Intră Marius:

O botezăm scurt: Grota Viselor, dupa care înregistrăm  coordonatele.În gura mea, gustul de bere nefiltrată începe să dispară. Pe limba, îmi apare un nou gust, mult mai plăcut şi mult mai aventuros. Cel al peşterilor, iar povestea tinde să meargă mai departe Drumuri Bune, Drumuri de Poveste!

Va urma…

PS: Mulțumesc Marius Cigher pentru invitație Poze: Alin Borgovan

3 thoughts on “Valea Barnarului: Grota Viselor și gustul de bere

  1. zi mi te rog unde e localizata cabana asta de vanatoare Barnar (cam la cati km de soseaua mare) si cum trebuie procedat ca sa dormi acolo o noapte ( de genu: pe cine sun? , unde inteb?). MULTUMESC MULT!

    Like

    1. Cabana de vânătoare de la Gura Barnarului e localizată în Jud Suceava, aparținând de Ocolul Silvic de pe raza Comunei Crucea. Deci, trebuie să ajungi pe raza acestwi comune, situată pe Valea Bistriței. Localități prin care mai treci: Holda şi Broşteni(Caprele Irinucăi) La un moment dat, cum mergi spre Vatra Dornei, când ajungi pe raza comunei Crucea, un drum urcă în dreapta. Se poate ajunge cu orice maşină. Cam 2 km maxim de la şoseaua principală.
      Nr de telefon: 0726025373…succes!
      Nu ezita să mă întrebi dacă mai ai nelămuriri

      Like

Leave a Reply

