Trialul Bobocilor

 

 

Gata de start!

 

Din boxe, o voce serioasă, anunţă ordinea la start:

-Cu numărul 11, la standard,  Dan-Cristian Deva, pilot și Erwin Lucas, copilot!

-Auzi Lucky, oamenii ăștia ți-au schimbat numele, din Erich în Erwin. Nici nu mai are rost să mai participăm la concurs. Tu ai câștigat deja un premiu. Păcat că nu e Paștele, pentru că primeai un miel, camarade!

Ne prostim şi noi, sa mai treacă timpul până la start. Umezeala e mare și ne cam intră în oase. O iau la fugă pe o pantă înclinată. Ajung în vârf și privesc oamenii de jos. În pădure, enduriştii fac spectacol, iar mirosul de benzină și drujbă, îmi aduce aminte de un Romaniacs, de unde m-am întors acasă cu o poză, în care îi strâng mâna marelui Jarvis. Atmosfera e bună și promite mult. Va fi distracție mare, iar noroiul e perfect. Un călăreț trece printre mașini, tacticos și  nestingherit, în timp ce un stăpân de câini, abia de poate să își strunească fiarele.

Urcăm în mașină, unde îl înghesuim și pe Marius. Cu el, am completat, o echipă aproape perfectă. Avansăm spre linia de start. Mă gândesc la diverse, în timp ce Doamna Iernean, ne prelucrează un mic regulament. De dimineață, l-am sunat pe Lucki. I-am promis de mult o tură pe dealuri, iar acum era cel mai bun moment.

-Va rugăm  să fiți atenți la lanul de grâu. Nu călcaţi pe el!

Pe Luki îl știu din prima mea ieșire pe munte, cea de pe Moldoveanu.

-Apoi, mai vine o casă, unde oamenii și-au făcut un drum. Nu conduceți prea tare. Vrem ca şi la anul să ne dăm pe acolo.

Atunci, omul nostru, Lucki, după ce a cărat un dulap de mâncare, a mâncat mâncarea de la cabana Turnuri și pe-a lui, a lăsat-o acoloca noi toți de altfel 🙂

-Ar fi mai bine să vă puneți centura, domnilor.

În noaptea aia, îngrămădiți într-o cabană supra aglomerată, nu am dormit deloc, din cauza sforăiturilor…Acum, mă uit pe geam și îi zâmbesc ciudat lui Silviu, care ne pozează. Gândurile despre cabana din Fagaraş, se întrerup. Silviu e unul din oamenii care merge pe munte cu antena în spate, la propriu. Poate o fi spion, un mic Rudolf Abel, din filmul, Podul Spionilor. Rudolf Abel, chiar a existat în realitate. Unul din cei mai buni spioni sovietici, iar actorul care l-a interpretatfabulous…

-Băieți 30 de secunde.

Eram la ziua lui Lucki și știu, că am mâncat foarte mult. Așa mult mi-a plăcut atmosfera și mâncarea, încât am ras tot. Grătare, mici, îngheţată. Ca în zilele bune. Lângă noi, în vecini, era un prun cu nişte prune imense. O cracă, era parcă intenționat împinsă să treacă gardul. Prune mari, zemoase. Vecinul, proprietarul prunului, ar fi fost îndrăgostit de proprietara cabanei noastre.

-20 secunde băieți.

Numai că, dragostea vecinei era luată.Povestea zice, că omul nu s-ar da bătut, iar creanga întinsă peste gard, ar fi momeala.

-10 sec

-Lucki tată, Marius, de acum încolo, vă fac cunoștință cu Puţuchi Chitara. În gașcă, noi îi mai zicem  Pitica.

-5 secunde

-Din cauza ei, multe nopți nu am dormit.Trebuie să o ghidaţi bine

-3 secunde

-Aţi înțeles? Perfect!

Doamna Iernean se uită la noi, după care, exclamă scurt şi apăsat:

START BĂIEȚI!

12336404_960426800670463_768122537_n

 

Trialul Bobocilor– competiţie automobilistică, organizată de clubul local de off-road din Târgu Mureş, destinată tuturor celor care deţin autovehicule 4×4 şi doresc să se distreze, într-un cadru organizat.

Locaţie-localitatea Ernei, Jud Mureş, începutul lunii decembrie, din fiecare an

Clase: Standard şi Open

Traseu: 20 km+circuit trial

18 thoughts on “Trialul Bobocilor

    1. :))) Nu!!! Am fost mai mulți, dar entuziasmul ne-a făcut să ratăm locul doi sau cel puțin un loc pe podium. Aşa bine mergea treaba, că la un moment dat, chiuiam prin maşină şi ne lăudam reciproc. În acel moment, eram la o distanța foarte mică de cel din față, care avea să iasă pe primul loc. Îl vedeam, dar nu îl depăşeam, ca să vedem pe unde o ia…să avem o confirmare că am ales bine direcția. Coborâre prin pădure, însoțită de uauu!!! Ce tari suntem!….şi în loc de stânga, la un drumeag, am făcut stânga la alt drumeag, ne-am urcat pe un deal plin de noroi, de unde…i-am văzut pe ceilalți cum virau pe drumeagul corect 😦
      Tai-o! Am depăşit vreo doi, dar mai mult nu am putut 🙂
      Bucuroşi, dar o mică undă de tristețe a existat în noi 🙂
      Prima participare :))

      Like

      1. Adevărat! Am mers acolo, ca să ne distrăm. Apoi, Marius cu Lucki, s-au comportat excelent, ca şi navigatori, ajungând la un moment dat, să mergem ață. De acolo au început gândurile noastre de prea mărire, iar la sfârşit, când am văzut, că cel care a fost în fața noastră, 90% din cursă, a luat locul I, ne-am cam desumflat…nici nu m-am gândit la start că o să mergem aşa bine…ce distracție a fost în maşină, în schimb. Marius, dădea cu capul de plafon şi îmi pare rău că nu i-am dat mai devreme, casca de speo, din spate :)))

        Like

  1. Felicitări! Chiar azi noapte am văzut pe History un episod din … ceva cu Hell Road, cred. Şi m-am îngrozit când am văzut pe ce drumuri urcau oamenii ăia cu maşinile.
    Vă admir!

    Like

    1. Mulțumesc! 🙂 A fost o distracție pe cinste şi cred că şi copilotul meu, poate să spună acelaşi lucru. Eu, această maşină, o am pentru munte, pentru peştereală, pentru ceva, care impune o deplasare care necesită 4×4. Nu sunt un off-roadet autentic 🙂
      Am încercat cândva să mă apropii, dar e prea costisitor.
      Un hobby extraordinar! 🙂
      Mulțumesc că ai trecut pe aici 🙂

      Liked by 1 person

    1. :)) una dintre cele mai frumoase, din această toamnă 🙂 Am tot dat-o până acum cu muntele, alergatul, cățăratul. Monotonia am resimțit-o din plin, astfel încât o cursă off-road a salvat luna 🙂 Mulțumesc pentru interes 🙂

      Like

Leave a Reply

